Veelgestelde vragen

Zorgenwelzijn Header

Veelgestelde vragen - nieuwe versie ZorgRie

KMO Solutions probeert je zo goed mogelijk te informeren over de introductie van de nieuwe versie van ZorgRie. Op deze pagina vind je antwoord op vragen die het meest aan ons gesteld worden. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Of kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice op 055- 538 3400. We helpen je graag verder.

Contact 055 - 538 34 00

Veelgestelde vragen

Waarom deze innovatie? 
ZorgRie kent al jaren een vertrouwd uiterlijk. Niets mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Als software leverancier vinden we het belangrijk dat software snel te begrijpen is, een frisse uitstraling heeft en voldoet aan de wensen van vandaag de dag. Eén van deze wensen is het uitzetten van de RI&E met een tablet, smartphone of laptop. Dit kan nu heel eenvoudig met de vernieuwing van ZorgRie. De vernieuwing is in samenwerking met onze gebruikers tot stand gekomen.

Waar komt de tijdswinst vandaan? 
Het starten en uitvoeren van een RI&E is eenvoudiger geworden. Door de rustige uitstraling weet je als gebruiker direct wat je moet doen. Minder instellingen en het versimpelen van handelingen dragen hieraan bij. Voorheen moest je bijvoorbeeld zowel actiepunten als maatregelen formuleren. Met de vernieuwde versie van ZorgRie hoef je enkel oplossingen te formuleren. Dit is één van de voorbeelden die ervoor zorgt dat het uitvoeren van een RI&E minder tijd (en misschien wel frustratie) kost.

Zijn de vragenlijsten ook veranderd?
Met de introductie van de nieuwe versie van ZorgRie zijn de vragenlijsten niet veranderd. De vragenlijsten hebben in 2020 reeds een grote herziening gehad.

Wat betekent dit voor mijn onderzoeken?
De onderzoeken die uitgevoerd zijn staan nog steeds in het systeem. Er is en zal geen data verwijderd worden.

Kan ik mijn oude gegevens (RIE dossier) nog wel raadplegen?
In de nieuwe versie van ZorgRie zijn de onderzoeken nog steeds beschikbaar. Het RI&E Dossier kan nog steeds gedownload worden.

Wat betekent dit voor de inlog van gebruikers?
De inloggegevens voor de coördinator en de gebruiker worden niet aangepast. De 'login-link' zoals die in het verleden verstrekt werd is in verband met beveiligingsredenen helaas niet meer mogelijk. Een gebruiker kan inloggen met zijn gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord.

Ik weet mijn gebruikersnaam niet (meer).
Je gebruikersnaam is normaal gesproken je e-mailadres. Mocht het hiermee niet lukken om in te loggen, neem dan contact op met je coördinator of de klantenservice van KMO Solutions via 055 - 538 3400.

Ik weet mijn wachtwoord niet (meer).
Je wachtwoord is eenvoudig te herstellen door op de inlogpagina te kiezen voor 'wachtwoord vergeten'. Uiteraard moet het e-mailadres wel overeenkomen met het adres wat bij ons bekend is.

Is er een handleiding beschikbaar?
Er is een online handleiding beschikbaar. Log in op ZorgRie. Kies vervolgens rechtsboven op je naam, en kies uit het menu voor 'handleiding'. Hier vind je altijd de meest actuele informatie.

Wanneer kan ik deelnemen aan de webinar?
Om gebruikers van de nieuwe versie een goede introductie te geven worden er diverse webinars georganiseerd: Je kan je gratis aanmelden.

Onderzoeken hoeven niet worden te worden gekoppeld aan de organisatiestructuur. Wat betekend dit?
In de oude versie van ZorgRie was het verplicht om eerst een organisatiestructuur te bouwen. Vervolgens was je verplicht om een onderzoeken aan te maken op het niveau van 'werkplek'. De organisatiestructuur was ook niet uit te breiden met diepere niveau's.
Deze manier van werken is in de nieuwe versie niet meer verplicht. Je mag op ieder niveau een onderzoek aanmaken en ook is er geen verplichting meer in het aantal niveau's.

Mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik doen?
Als er te vaak met verkeerde gegevens wordt ingelogd, dan wordt het account automatisch geblokkeerd. Een coördinator kan voor zijn gebruikers het account weer deblokkeren. Een geblokkeerde gebruiker is te herkennen aan een icoon voor de gebruiker. Indien je account als coördinator is geblokkeerd kan je de klantenservice van KMO Solutions raadplegen.

IS JE VRAAG NOG NIET BEANTWOORD?

Wij informeren je graag verder over de mogelijkheden en opties van ZorgRie voor jouw zorgorganisatie.

Contact 055 - 538 34 00